Jom Klik Iklan

Wednesday, September 30, 2015

INDAHNYA POKOK BUNGA ROS JEPUN


Salam sejahtera semua... semoga sihat sejahtera dan sentiasa berada di dalam lindunganNya..

Kalini saya ingin kongsikan cerita berkenaan pokok ros jepun.. Indahnya bunga pokok ros jepun ketika kelopaknya berkembang mekar..biasanya bunga ini akan berkembang mekar pada waktu siang..dan akan menguncup pada waktu ptg dan pagi.. 

Gambar di atas adalah salah satu  pokok ros jepun yang ada di tanam di halaman rumah saya..

InsyaAllah saya berazam untuk menanamnya secara bersungguh2 lepasni..hehehe..

Comel kan ros jepun yang ada di bawah ni. ihsan dari mr google.. boleh dijadikan contoh dan pencetus idea untuk saya dan pembaca di luar sana...







jom kita tanam pokok bunga ros jepun di halaman rumah kita..



4 comments:

Ana Jingga said...

cantiknya, bunga ros jepun ni senang nak hidup kan,berbagai warna yang lawa sangat,singgah petang menjalin ukhwah dari anajingga.com :)

siti hazreen said...

saya paling lemah bab-bab menanam ni. cantik-cantik pokok tu ye hilang stress!

Ana_Impian said...

terima kasih anajingga..
aah bungani senang nak idup dan membiak..jom tnm pokok bunga ros jepun ^-^

Ana_Impian said...

saya pn ikut mood jugak sbnrnya.. hehe.. tp bila kita tgok bunganya berkembang mekar rs mcm hati pn jadi berbunga2 tau.. ^-^